Strony

sobota, 30 listopada 2013

Tarta ze szpinakiem


Tarta bezglutenowa ze szpinakiem. Jest tak smaczna, że po upieczeniu nie zdążyłam zrobić zdjęcia w jednym kawałku ;). Już w trakcie pieczenia zapach drażnił nozdrza i powodował ssanie w żołądku. Szczelnie zamknęłam okna i drzwi obawiając się szturmu sąsiadów ;).



Składniki:


Ciasto:
2 szkl. mąki uniwersalnej Bezgluten
100g masła
1 jajo
5-6 łyżek zimnej wody
szczypta soli

Farsz:
1 i 1/2 opakowania szpinaku mrożonego
1/2 słoika pomidorów suszonych
1/2 opakowania sera feta
4 łyżki mielonych orzechów arachidowych (zmieliłam w młynku do kawy)
1 łyżka masła
1 duży ząbek czosnku
3-4 łyżki tartego parmezanu lub grana padano (lub innego sera)
pieprz kolorowy świeżo mielony
1/2 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej

Przygotowanie:


Masło pokroić w kawałki, dodać jajko, mąkę, wodę, szczyptę soli i zagnieść ciasto.  Gdyby ciasto nie chciało się zagnieść dodać trochę więcej wody. Ciasto rozwałkować i wyłożyć do formy nasmarowanej masłem, nakłuć widelcem i piec ok. 20 min. 

W tym czasie: podsmażyć szpinak na oleju (ja skorzystałam z oliwy z pomidorów). Dodać pokrojone na dość duże kawałki pomidory suszone, mielone orzechy arachidowe, drobno pokrojony czosnek i masło. Przyprawić pieprzem i gałką muszkatołową. Po usmażeniu dodać pokruszoną fetę i wymieszać. Jeżeli jest potrzeba, dosolić (ostrożnie, feta i pomidory są dość słone, łatwo przesolić).

Farsz wyłożyć na podpieczone ciasto i posypać tartym parmezanem. Piec dodatkowe 20 min w 180°C.





Smacznego!



1 komentarz:

  1. Pięknie wygląda i wspaniale wygląda, POLECAM !!!

    OdpowiedzUsuń