Strony

sobota, 16 listopada 2013

Rzymskie smaki ...

Oto moja pierwsza pizza bezglutenowa! Znak wykrzyknienia, potocznie zwany wykrzyknikiem jest tu niezbędny, bo była pyszna :)

Gdy jeszcze korzystałam ze zwykłych mąk,  próbowałam doścignąć ideału, czyli włoskiej pizzy na cienkim, lekko chrupiącym cieście. Już myślałam, że nie jest to możliwe, ale ... do tego ideału zbliżyła mnie, bardzo, mąka bezglutenowa. Nie ma tego złego ... :).


Pizza bezglutenowa z salami i papryczką chili

 

Składniki:

1 szkl. mąki Bezgluten (UNI MIX - mieszanka na chleb i do pizzę)
pół łyżeczki drożdży instant
1/2 szkl. przegotowanej, letniej wody
2 łyżki oliwy
szczypta soli
(ciasto na 2 pizze)

Dodatki: 
kilka plasterków salami
cebula pokrojona w cienkie piórka
oliwki pokrojone w plasterki
ser żółty tarty
kilka plasterków papryczki chili
przecier pomidorowy
oregano

Przygotowanie:

Drożdże rozpuścić w wodzie i połączyć z mąką rozmieszaną z solą. Dodać oliwę i zagnieść ciasto. Ciasto odstawić na pół godziny. Po tym czasie rozwałkować na cienkie placki. Ciasto posmarować delikatnie oliwą i cienką warstwą przecieru pomidorowego. Posypać oregano. Ułożyć dodatki i piec ok. 35-40 minut.


















Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz