Strony

środa, 20 listopada 2013

Chleb bezglutenowy z żurawiną

Chyba ogarnął mnie listopadowy spleen. Dzisiaj bez zbędnego komentarza ;)



Chleb bezglutenowy z żurawiną


Składniki:

2 szklanki mąki chlebowej Bezgluten
1/2 szk. mąki kukurydziananej
1/2 szk. mąki amarantusowej
2,5 szkl. lekko ciepłej wody
5 łyżek mielonego siemienia lnianego
2 łyżki suszonej żurawiny
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka drożdży instant
(dodałam również 4 łyżki zakwasu, który miałam z pieczenia poprzedniego chleba, zawsze tak robię)

Przygotowanie: 

Wymieszać składniki, włożyć do wypiekacza i ustawić odpowiedni program (jeśli korzystamy z wypiekacza). 

Tradycyjne: wymieszać wszystkie składniki i dokładnie wyrobić ciasto. Przełożyć do miski wysmarowanej olejem i pozostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu na ok. 2-3 godziny. Po tym czasie przełożyć ciasto do wysmarowanej masłem formy i zostawić na ok. 30 min. do wyrośnięcia.Piec w temp. 200 stopni ok. 1 godziny.





I smacznego!

W tle sączą się z głośnika "Nieprzyzwoite piosenki" A.Lipnicka & J.Porter. Idealne na listopadowy spleen.


4 komentarze:

  1. Przepraszam, ja od 7 miesięcy nie wychodzę z domu, więc jestem trochę nie na czasie. Co to jest spleen?
    Piękny chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja już nie narzekam ;)
    Oczywiście ten "spleen" to czysta kokieteria z mojej strony :D ale "Nieprzyzwoitych piosenek" warto posłuchać!

    OdpowiedzUsuń
  3. 23 yr old Nuclear Power Engineer Alessandro Cameli, hailing from Oromocto enjoys watching movies like The Private Life of a Cat and Geocaching. Took a trip to Archaeological Sites of the Island of Meroe and drives a Maxima. mozna zajrzec tutaj

    OdpowiedzUsuń