Strony

niedziela, 29 czerwca 2014

Tarta malinowa



Składniki:

Ciasto:
1 szkl. bezglutenowej mąki owsianej Provena
1 szkl. mąki uniwersalnej Bezgluten
1/2 szkl. mielonych migdałów
100 g masła
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
kilka kropel olejku waniliowego
3 łyżki cukru pudru
1 jajo całe
1 żółtko

Maliny:
2 kg malin
1/2 szkl. cukru

Przygotowanie:

Maliny:
Rozsmażyć z cukrem (przez ok. 20 min.), odsączyć sok i pozostawić do wystygnięcia.

Ciasto: 
Połączyć suche składniki, dodać pokrojone masło, jajo, żółtko, olejek waniliowy i zagnieść. Ciasto podzielić na dwie części (jedna trochę mniejsza, ta na wierzch). Ciasto rozwałkować i wyłożyć do formy do tarty wysmarowanej masłem (ja użyłam formy z wyjmowanym dnem, jest wygodniej pokroić i wyjąć ciasto po upieczeniu, zwłaszcza, że ciasto jest dość kruche, gdy jest jeszcze ciepłe). Na ciasto wyłożyć przesmażone i wystudzone maliny i przykryć drugim plackiem. Wierzch, przed upieczeniem, ponakłuwać widelcem. Piec ok. 50 minut w temperaturze 180°C do zrumienienia.


Smacznego!


2 komentarze:

  1. Od miesiaca nie jadłam zadnego ciasta. Probowałam z makami bezglutenowymi:gryczana i kukurydziana,ale nie udało mi sie cokolwiek przygotować,GNIOTEK, który wymieszałam wyladował w koszu. Nie wiedziałam,ze maka owsiana tez jest bezglutenowa.Jutro zabieram się za pieczenie placka,bo owsiana mam,gorzej z malinami.Zastapie je sliwkami ,bo tych jest wbrod o tej porze. Dziekuje za przepis.pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale proszę pamiętać, że nie każda mąka owsiana jest bezglutenowa, na opakowaniu musi być wyraźnie napisane, że jest bezglutenowa. Ja używam mąki owsianej Provena (do kupienia np. w sklepie internetowym www.bezgluten.pl). Miłego pieczenia :)

      Usuń